Laatste stuk

30 oktober 2014 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

28 oktober

Vandaag was het de 29e verjaardag van onze Anne! We hebben met de leiding van de groep afgesproken dat ze het er niet over hebben met haar en volgende week zullen we het uitgebreid vieren! In gedachten waren we natuurlijk wel bij haar!

We gingen op voor de laatste etappe van onze reis: van Rotorua naar Auckland. Het weer was van zonnig tot miezerig en een enkel buitje. De temperatuur was prima. Je kon goed merken dat we naar een grote stad toe reden. Het werd steeds drukker op de weg en de tweebaans highway werd een vierbaans freeway. Roel zou de volgende dag een klant van Stork  vlakbij Auckland bezoeken en deze had ons een camping even aan de noordkant van Auckland, direct aan zee aangeraden. Die hadden we deze keer op zijn aanraden dan ook maar gereserveerd voor twee nachten. We hadden dus alle tijd om eerst Auckland centrum nog even in te gaan. Het vinden van een parkeerplaats voor een camper in zo’n grote stad is wel een uitdaging, want hij is te hoog om in een parkeergarage te parkeren. Maar gelukkig vonden we toch een plekje in het centrum, voor een Amsterdamse prijs. (Dat dan weer wel)

We hebben even over de Quay gelopen en naar de grote plezierjachten gekeken. Daarna gingen we naar de Skytower, waarvan je van de 60e verdieping een prachtig 360 graden uitzicht over de stad en de oceaan hebt. Het was een beetje miezerig, maar toch best de moeite waard. Daarna richting camping via de Harbourbridge naar het noorden van de stad. Op de camping hebben we voor het laatst deze vakantie de campkitchen en BBQ gebruikt. Deze keer weer met uitzicht op zee!

29 en 30 oktober

Zo zijn we bijna aangekomen aan het slot van deze reis. Aangezien het flink regende was Nel alvast begonnen met het inpakken van de spullen. Roel heeft nog een klant bezocht. ’s Middags klaarde het gelukkig wat op en zijn we Tukapuna in geweest. Dit is een voorstad van Auckland en heeft een behoorlijk centrum met veel restaurantjes. Nel heeft daar eens een keertje een manicure laten doen omdat er nu tijd voor was. ’s Avonds bij een van de drie Thaise restaurants gegeten en als dessert ‘frozen yoghurt´ bij Kiwiyo. Op donderdag op zijn we op een normale tijd opgestaan, rustig ontbeten, de camper leeggemaakt en zijn we naar het vliegveld gereden. Het moeilijkste was om een tankstation te vinden bij het inleverpunt.

We hebben in totaal ongeveer 4000 kilometer gereden en heel veel gezien en indrukken opgedaan. Roel had de reis fantastisch voorbereid en mede daardoor is alles prima verlopen. Deze laatste aflevering van ons verhaal schrijven we op Kualalumpur airport, waar we nu 3 uurtjes moeten wachten op een aansluitende vlucht naar Amsterdam.

Morgen zijn we hopelijk weer veilig

thuis na een hele mooie vakantie.

Roel en Nel

1. Frank en Marja:
    30 oktober 2014
    Goeie (laatste stuk van de) reis, en nog gefeliciteerd met Anne!
  2. Leny Deen:
    30 oktober 2014
    Van harte gefeliciteerd natuurlijk met Anne. Heb er ook nog bij stil gestaan hoor. Dan zit het er weer op. Wat een belevenis. Nu weer tijd voor de kinderen. Een voorspoedige reis. En goede vlucht. Liefs van Alex en Leny.
  3. Ada coppoolse:
    30 oktober 2014
    Bedankt voor jullie mooie reisverhalen!
    Een hele goede reis!

Lieve groet, Ada